Trabajo: Posible oferta proyectos internacionales con empresa Bielorrusa

Hola,

Os pongo en situación:
Hace unas semanas, vi un anuncio a nivel internacional de una empresa (no es muy grande la empresa, pero con web oficial, etc) que necesitaba ingenieros para proyectos a nivel internacional (sus proyectos están relacionados con plantas de energía, plataformas petrolíferas, grades construcciones civiles, etc).
El caso es que escribí enviando mi cv y preguntando como era el proceso, condiciones, etc y me contestaron el email de más abajo.

También, la entrevista via Skype ya está hecha y parece ser que me van a hacer propuesta formal.

Como soy un tanto desconfiado para estas cosas, si me envían el borrador de contrato, me gustaría hacer alguna comprobación y no caer en un timo ni nada por el estilo. Conoceis alguno algún abogado a nivel internacional o si es posible a través de la policía hacer todo este tipo de comprobaciones?

El caso es que, como vereis en el mensaje de más abajo, ellos en ningún momento han pedido dinero como en algunos timos, y gestionan todo y pagan todo. También decir que les he propuesto vernos cara a cara antes de firmar contrato y ningún problema, incluso ellos pagan el viaje para que yo pueda reunirme con ellos.

No se... demasiado bonito veo todo (con las condiciones que ofrecen) o es que estoy mal acostumbrado a mafiosos y pufos en este país.

Decir que la empresa en cuestión tiene sede principal en Bielorrusia (muy cerca de la frontera con Polonia), se dedica a los proyectos, tiene web oficial y bueno, también por la ubicación podría llevar a desconfiar.

Si alguno pudiese ayudarme, se lo agradecería. Os copio su primer mensaje a continuación (a posteriori hemos tenido más correos y entrevista por skype).

We have gone through your resume and we want to bring to your knowledge that we are actually in need of workers of your type among other positions. After reading your resume, we are impressed with your qualification and experience.

Regarding the pay package, it will be as follows:

The initial pay will be 85 USD per hour of work and 8 hours of work per day; Monday to Friday, overtime during weekends.

The location of the projects is in Belarus, Eastern Europe, South Africa, Thailand and Cameroon. Also attached to the mail is an application form, kindly fill the application form and send back to us. If your application is accepted and we employ you, we will process your visa and work permit from this end. Also, your transportation fare will be covered by us. that's to say we will pay your flight from your current country of residence to where you will work. You will be on probation for three months during which we will pay your salary normally. When you confirm your acceptance of our job offer (by filling the application form attached to this email) we will also send the contract form which you will read through and sign indicating acceptance of the terms and conditions.

When that is done, you will give us a copy of your passport, and proof of accommodation so that we will process your visa with ease from this end. When that is done and everything ready, we will pay your air ticket so that you can come and start work without any delays. So when you submit your application form and sign a contract with us, we will direct you to an apartment rental service here where you will make your reservation and obtain proof of accommodation from them and send to us to help us apply for your work visa.

NB: We shall conduct a skype interview for final decision.

During these three months of probation, you will take care of your accommodation/housing expenses. After this probationary period (of three months) if you provide satisfactory services, you will then sign a long term employment contract with us and we will provide accommodation for you in our company residential quarters where we accommodate all our permanent staff. This accommodation at our company residential quarters will then come to you free of charge. You will then pay only for your bills (electricity, water, and phone). Internet services for all staff residing at our company residential quarters are free of charge. We have a few apartment rental agencies around us which we always recommend strongly for all our employees, where they can get their accommodation during the three months probationary period.We always recommend these because they are of good standards, very safe/secure and at the same time, moderately priced.

If you finally take full time employment with us, upon completion of this initial construction phase of the project, you will either remain any of the mentioned countries or you will be sent to one of our offices either in Other European countries as the need may be. Please bear in mind that if you are taken for this job, we will expect you to report for the job without any avoidable delay.

Now, take time and go through the application form (attached to this email), by filling and sending the application form to us as soon as you can. Respond as soon as possible, letting us know your stand point regarding this job. Then if necessary, We will sign and send a contract form for you, making you a worker for our company, and your salary start counting from your start date.

1535957051
0
1535957051 , ()
Miembro desde 3 Jun 2010 - 08:24

algún "bieloruso" por aqui? jeje

ramona97
0
Bandera de República Checa ramona97 Praha, Praha (República Checa)
Miembro desde 15 May 2014 - 09:55

Hola, que paso al final? te llamaron para ir?

1535957051
0
1535957051 , ()
Miembro desde 3 Jun 2010 - 08:24

Hola, nada, era un timo bueno!
A la hora de negociar salarios y condiciones, cantaba bastante, así que nada.
Ahora estoy en un proceso del que he puesto un post a ver que salario pido...

Stoudamire
0
Bandera de España Stoudamire 333 2 3029 Zamora, Zamora (España)
Miembro desde 7 Jan 2013 - 11:54

@MLE
Pero, ¿exactamente en qué consistía el timo? Siempre es interesante tener información acerca de estas cosas...

calaquita09
0
Bandera de Reino Unido calaquita09 londres, Londres (Reino Unido)
Miembro desde 24 Jun 2017 - 21:12

hola yo necesito de ingeniero mecatronico

Este tema ha sido cerrado por la Administración de Spaniards.es y no permite añadir más comentarios.