Sin clasificar: Cursos de Fotografia Digital en Dublin Centro

Hola xic@s!

Bueno, el caso es que me gustaría aprender un poco sobre fotografía. Estaría bien tener fotos de la ciudad y los paisajes que vaya viendo en mis excursiones por Irlanda, para cuando pasen los años me pueda acordar de los detalles y eso, además me parece un hobby muy interesante y "constructivo", ya que te hace salir de casa y hacer excursiones solo para poder tomar fotos chulas, :D

Al grano, he estado haciendo unas búsquedas y he encontrado 2 sitios Dublin Camera Club y Digital Beginers.

El primero es como una especie de "club" o asociación, y el segundo es como una academia. Alguien sabe algo de alguno de ellos? tiene alguna buena/mala referencia?

Bueno, y también (por supuesto) deciros que si algun@ está en la misma situación que yo y le apetece, podemos ... ir juntooos!! jejeje, siempre es mas "diver" en grupo!!

humax
0
Bandera de Estados Unidos humax 265 11 103 Boston, Massachussets (Estados Unidos)
Miembro desde 25 Aug 2006 - 15:24

Por si a alguien le interesa...

Me llegó este correo de la gente que organiza un cursillo de fotografia al que me he apuntado.

"PHOTO TIP NIGHT PHOTOGRAPHY REALLY BENEFITS FROM A TUNGSTEN WHITE BALANCE (also called "Incadescent" or "Indoor")
Night shots suffer from the fact that most of the light at night time comes from lights that give out an orange tinge. Even worse, many street lights have an excessively orange colour to help motorists see better on foggy nights. If you're shooting RAW then you can correct this in the computer later, in fact RAW is by far the best way to take these type of shots. But if you're not shooting RAW then using a TUNGSTEN WHITE BALANCE, which can also be called INCANDESCENT or INDOOR, (they all should have the symbol of a light bulb) should do the trick. By choosing a Tungsten White Balance you're in effect telling the camera to put in more BLUE to cancel out the ORANGE, therefore making your shot look more natural.

TWO FREE NIGHT SHOOTS: ONE IN DUBLIN AND ONE IN CORK!!
To coincide with the training sessions we are running for Canon Ireland we are hosting 2 Free Night Shoots in January.

> Night Shoot 1 - Dublin: Area around the IFSC just down from the Custom House
> Dublin: Sunday 13 January at 7.30pm - Meeting in the Clarion Hotel on Custom House Quay. Map here: http://maps.google.com/maps?f=l&hl=en&geocode=11128338953154153724,53.347992,-6.246868&time=&date=&ttype=&q=hotel&near=&sll=53.348025,-6.24741&sspn=0.006052,0.014634&ie=UTF8&z=17&iwloc=E&om=1
>
> Night Shoot 2 - Cork City Hall by Night
> Cork: Saturday 26 January at 7.30pm - Meeting in the Clarion Hotel on Lapps Quay. Map here: http://maps.google.com/maps?f=l&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=hotel&near=51.897833573926874,-8.466516137123108&ie=UTF8&ll=51.898443,-8.46518&spn=0.006256,0.014634&z=17&iwloc=B&om=1

Tripods are a necessity for these field trips and if you have a cable or remote release for your camera bring it along too. It is January, so raincoats, warm layers, waterproof shoes and a plastic bag to protect your camera will be the order of the day.

These Free Night Shoots are open to all, including those who have not taken a Digital Beginners Course before. The shoots will last about an hour, though you can leave any time you like."

Abrazos!

dianemijz
0
Bandera de Nigeria dianemijz 3 0 8 NA, NA (Nigeria)
Miembro desde 18 Feb 2011 - 20:29

The Flex Belt neurolemma Evict Exercise weight loss melange Decanter Emery Cat offend ischiofemoral Nitric Pure cyesis Cockshies

Atención: Este tema tiene más de 6 meses de antigüedad.