Trabajo: oferta de trabajo en montreal disponible (spanish localization tester)

Spanish Localization Tester

About Laboratoires Bug-Tracker Inc.

Bug-Tracker is a leading Quality Assurance and Localization services provider to publishers and developers in the video games industry. A key factor that differentiates us is our global foothold in North America, Europe and Asia, where our ultra-secure laboratories are located. This allows us to deliver superior services to our worldwide customers through local contacts and resources.

For the last ten years, Bug-Tracker has managed projects in 15 languages for more than 200 clients and partners in over 26 countries. Thanks to the quality of our work, our proven methodologies and our innovative approach to testing, we have successfully worked on more than 3,000 projects including those involving consoles, PC, online games and websites.

Job description:

The Localization Tester will verify the linguistic quality (text and audio) of software and/or video games on current platforms. The tester will report spelling, grammar, syntax and punctuation mistakes, as well as incorrect translations, context issues and incorrect terminology in a database, and propose corrections. The tester will execute these tasks with the help of a test plan and/or checklist and will send a daily report to the Lead Tester.

Task description:

· Verify the linguistic content in video games or software applications.

· Verify that the games are well-adapted to the target language and culture.

· Verify that platform-specific terminology is correctly implemented.

· Review and proofread translated text.

· Occasionally perform small translations.

· Write bug reports in a database.

· Suggest corrections/improvements for the text and audio.

Requirements:

· Perfect mastery of the Spanish language.

· Degree in translation and/or equivalent experience is an advantage.

· Proficiency in writing and proofreading of texts.

· Good communication and team working skills.

· Ability to work independently and diligently.

· Good knowledge of PC hardware/software.

· Gaming experience would be an advantage.

· Excellent knowledge of English.

Applications:

Several positions are available for different lengths of time. We have positions available in Paris and Montreal.

To apply, please send your resume and a cover letter to jobs@bug-tracker.fr (for France) or to jobs@bug-tracker.com (for Canada). Please specify in the subject of your email the title of the position you are applying for. You can also apply online on our website at www.bug-tracker.ca

The email should be addressed to David Cruau (Paris, France) or to Jessica Da Silva (Montreal, Canada).

540097
0
Bandera de España 540097 29 3 22 alava, pais vasco (España)

Estoy suscrito a una alerta de trabajos de este tipo y hace meses, MESES, que recibo esa misma oferta de trabajo, una vez tras otra. ¿De verdad no habéis encontrado a nadie que ocupe esa vacante? A mí esto ya empieza a olerme a cancamusa... ¿Por qué no se habla de salarios?

marcusbcn
0
Bandera de Brasil marcusbcn 96 4 38 SAO PAULO, SAO PAULO (Brasil)

Sabes lo peor? Que gente como tu hace que se me quiten las ganas de escribir en este tipo de foros...
O sea que publico la oferta, por que resulta que vivo aqui, (Y concretamente mi mujer es quien deja la plaza) Y me pide por favor si podemos publicarla, a ver si le podemos echar un cable a alguien...y aparece el CAPULLO (si te llamo capullo) de turno diciendo que es un timo, por que el lo ha recibido varias veces y por que no le especifican el salario...
No creo que jamás llegues a vivir en Montreal pero si algún dia lo haces, entenderás por que te estoy llamando CAPULLO..

Gracias por tu contribución obviamente contrastada CAPULLO

Cábala
0
Bandera de España Cábala 0 0 3 santiago de compostela, a coruña (España)

Hola Marcusbc
Cuál es la lengua de partida, inglés o francés?

1335459532
0
1335459532 215 40 779 , ()

Gracias

AntonioB34
0
Bandera de España AntonioB34 134 2 200 Madrid, Madrid (España)

Una pregunta: ¿contratan desde España o hay que estar en Canadá? Lo pregunto porque no tengo problemas en irme a Canadá, pero tendrían que contratarme desde España porque es donde estoy actualmente.
También, si lo prefieres, te podemos mandar el CV y que ellos elijan candidato...

Un saludo y gracias por la oferta.

marcusbcn
0
Bandera de Brasil marcusbcn 96 4 38 SAO PAULO, SAO PAULO (Brasil)

Cabala la lengua de partida es el castellano, trabajas en ingles pero la empresa es francesa con lo que hablan bastante en francés...

Antonio a veces contratan desde España pero es para temporada alta y está empezando ahora, manda el currículum y a ver...

Suerte!

AntonioB34
0
Bandera de España AntonioB34 134 2 200 Madrid, Madrid (España)

Hola Marcus.

Por lo visto, si eres de fuera de Canadá te piden la visa para poder estar allí. Teniendo en cuenta esto, creo que sólo contratan a personas que vivan en Canadá, o que ya tengan tramitada la visa para poder ir allí (es lo que he deducido del mail de respuesta que me han dado, pidiéndome el tipo de visa que poseo, que estaba en francés, todo sea de paso, por lo que me ha costado un poco entenderlo todo, jeje).
Les mandaré el CV, pero no creo que me tengan en cuenta al ver que no poseo visa alguna para ir y que tendrían que tramitarla ellos...
Muchas gracias de todas maneras marcus.

DexterMorgan
0
Bandera de España DexterMorgan 47 0 4 Alcalá de Henares, Madrid (España)

A mi también me han respondido preguntándome si tenía visado...les he preguntado si ellos ayudan a tramitarlo, pero no creo que contesten ya, pasarán a alguien que lo tenga xD

1335459532
0
1335459532 215 40 779 , ()

Sí a mí igual

Atención: Este tema tiene más de 6 meses de antigüedad.